INFORMATION TECHNOLOGIES APPLIED TO THE TEACHING-LEARNING PROCESS

Authors

  • Miriam Janet Cervantes López Posdoctorado en Metodología de la Investigación, Socioformación y Desarrollo Humano (Centro Universitario CIFE, México). Doctor en Ciencias de la Educación. Investigador Candidata a SNI y profesor de horario libre de la Facultad de Medicina de Tampico “Dr. Alberto Romo Caballero” Universidad Autónoma de Tamaulipas, México.
  • Arturo Llanes Castillo allanes@docentes.uat.edu.mx2 Posdoctorado en Metodología de la Investigación, Socioformación y Desarrollo Humano (Centro Universitario CIFE, México). Doctor en Ciencias de la Educación. Investigador SNI Nivel I y profesor de tiempo completo de la Facultad de Medicina de Tampico “Dr. Alberto Romo Caballero” Universidad Autónoma de Tamaulipas, México.
  • Pedro Pérez Rodríguez Máster en Ciencias. Investigador y Profesor de Tiempo Completo de la Facultad de Medicina “Dr. Alberto Romo Caballero”.
  • María Luisa Reyes Valdéz Doctor en Ciencias de la Educación. Máster en Educación. Investigador y Profesor de Horario Libre de la Facultad de Medicina “Dr. Alberto Romo Caballero” de la Universidad Autónoma de Tamaulipas.

Keywords:

ICT, Education, Teaching, Learning, Educational institution

Abstract

At present, the use of information and communication technologies (ICT) as a support tool in education is very common in the knowledge society, used as vital support to solve professional problems more quickly and accurately. The use of ICT has helped to promote didactic methods as alternatives in teaching practice through the provision of information resources that favor the integration of knowledge in the teaching-learning process of educational institutions. The purpose of this work is to argue the importance of the use of ICT to support the teaching-learning process, using a documentary analysis based on the search, collection, analysis and interpretation of information compiled by other researchers in different documentary sources, the main conclusion being that the use of ICT in teaching training provides many advantages in improving the quality of teachers, since it allows access from remote areas as well as flexibility in time and space in the development of the teaching-learning process.

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Published

2022-05-27

How to Cite

Cervantes López, M. J., Llanes Castillo, A., Pérez Rodríguez, P., & Reyes Valdéz, M. L. (2022). INFORMATION TECHNOLOGIES APPLIED TO THE TEACHING-LEARNING PROCESS. ARCHIVOS DE MEDICINA, SALUD Y EDUCACIÓN MÉDICA, 1(1), 53–58. Retrieved from https://archivosdemedicina.uat.edu.mx/index.php/nuevo/article/view/30

Issue

Section

Artículos